Welcome to the forum   
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Share
Options
View
Go to last post in this topic Go to first unread post in this topic
Offline H0  
#1 Posted : 04 September 2011 00:16:00(UTC)
H0


Joined: 16/02/2004(UTC)
Posts: 15,267
Location: DE-NW
Hi all,

Today I received the newsletter from ETS. They include a letter from Märklin to all friends of Mini-Club.

It's a long letter, completely in German. I translate a few key sentences only.

They say that Märklin will not give up Mini-Club.
They say that extreme delays of deliveries have been caused by external partners because it required time-consuming processes until they met the required quality standards.
They announce that all Mini-Club models will be made by Märklin again.
They also say that it will take some time to get the production running, so this can cause further delays.

Not from the letter: we have heard before that they were moving production from China to Hungary. They neither mention China nor Hungary in that letter, but we might see on Märklin TV where production will take place in the future.
Regards
Tom
---
"In all of the gauges, we particularly emphasize a high level of quality, the best possible fidelity to the prototype, and absolute precision. You will see that in all of our products." (from Märklin New Items Brochure 2015, page 1) ROFLBTCUTS
UserPostedImage
Offline H0  
#2 Posted : 04 September 2011 00:17:34(UTC)
H0


Joined: 16/02/2004(UTC)
Posts: 15,267
Location: DE-NW
The complete letter (German):

Göppingen, September 2011




Sehr geehrte Mini-Club-Freundin, sehr geehrter Mini-Club-Freund,

seit annähernd 40 Jahren ergänzt unsere „Kleinste“ im Maßstab 1:220 das Märklin

Sortiment. Dabei fasziniert sie bis heute mit ihrer Miniaturisierung bei gleichzeitigem

hohen Detaillierungsgrad, den technischen Möglichkeiten und der trotzdem

vorhandenen hohen Zuverlässigkeit.

Genauso alt wie diese Spur sind aber auch die Befürchtungen, diese

Modellbahnreihe könnte seitens Märklin eingestellt werden. Kurz vor dem 40.

Jubiläum dieser Baugröße erreichen uns immer mehr besorgte Kundenanfragen, die

sich um die weitere Zukunft dieser Modellbahnsparte ernsthafte Sorgen machen.

Extreme Lieferverzögerungen und ein dadurch gefühltes Ausdünnen des Angebotes

bestärken diese Sorgen der Mini-Club-Anhänger.

Durch Entscheidungen in der Vergangenheit sind dies zugegebenermaßen von uns

verursachte Probleme, für die wir uns zuerst nur bei unseren Kunden entschuldigen

können. Wir waren dem Irrtum erlegen, dass auch andere externe Partner in der Lage

wären die Mini-Club-Modelle mit der gleichen Hingabe und Besessenheit wie unsere

eigenen Leute produzieren zu können. Das Ergebnis waren jedoch sehr langwierige

Prozesse, bis in der Serie die von uns geforderten Qualitätskriterien eingehalten

wurden und wir die Produkte endlich ausliefern konnten.

Fehlentscheidungen sind sicher in der Praxis nicht zu vermeiden. Es wäre aber mehr

als töricht, wenn man auf Dauer an diesen Fehlentscheidungen festhalten würde. Wir

haben uns daher bereits vor Monaten entschlossen, die Fertigung der Mini-Club-

Modelle komplett in Eigenregie wieder zu übernehmen. Wir haben noch genügend

Mitarbeiter von der früheren Produktion bei uns im Haus, die uns bei dieser

Umsetzung mit Ihrer Erfahrung und auch Begeisterung für dieses Produkt

unterstützen.

Leider mussten wir auch feststellen, dass bei dem Modell der BR 232 der Antrieb

nicht durchgehend durch die Serie unseren Qualitätsvorgaben entspricht. Wir

arbeiten hier mit Hochdruck an einer Lösung. Sobald wir hier Austauschteile zur

Verfügung haben, werden wir die betroffenen Produkte unserer Kunden umbauen.




Sollten hier in Zukunft Modelle dieser Bauserie außerhalb der Garantiezeit ähnliche

Probleme zeigen, werden wir diese Schäden kulant im Sinne unserer Kunden prüfen.

Bis diese Austauschteile jedoch zur Verfügung stehen, bitten wir die Betroffenen um

Geduld. Vielen Dank für Ihr Verständnis.

Wir werden für den Start der neuen Fertigung eine gewisse Anlaufzeit benötigen, die

sich auch in weiteren Lieferverzögerungen auswirken können. Wir sind uns daher

bewusst, dass wir in diesem Punkt unsere treuen Mini-Club-Kunden weiter

strapazieren werden. Sie dürfen aber sicher sein, dass wir alles Menschenmögliche

tun werden, dass diese Zeitverzüge so rasch wie möglich beseitigt werden. Den

Fortschritt dieser Maßnahmen werden wir auch nach außen hin durch unsere Medien

wie Märklin TV oder das Märklin Magazin begleiten und dokumentieren.

Wir möchten daher diesen offenen Brief dazu nutzen, uns bei allen mit der Mini-Club

verbundenen Personen für die jahrelange Treue und Unterstützung zu bedanken.

Diese Baugröße ist nicht etwa ein ungeliebtes Anhängsel in unserem Sortiment,

sondern wird auch von uns hausintern mit viel Begeisterung und Hingabe

befürwortet. Wir haben gerade die Neuheitenstrategie für die nächsten Jahre in

dieser Spurweite verabschiedet und freuen uns schon jetzt auf die interessanten und

innovativen Impulse, die wir hier in den nächsten Jahren umsetzen wollen. Die Mini-

Club bleibt für uns ein wichtiges Standbein, in der wir auch in Zukunft demonstrieren

können, was deutsche Ingenieurskunst auch in der Miniaturisierung zu erstellen

vermag.

Wir wünschen Ihnen weiterhin viel Freude mit der „Kleinsten“ von Märklin. Über die

weiteren Entwicklungen in Sachen Mini-Club halten wir Sie selbstverständlich auf

dem Laufenden.




ppa. Lars Schilling i.A. Jürgen Faulhaber




Leiter Marketing Produktmanager Mini-Club

Regards
Tom
---
"In all of the gauges, we particularly emphasize a high level of quality, the best possible fidelity to the prototype, and absolute precision. You will see that in all of our products." (from Märklin New Items Brochure 2015, page 1) ROFLBTCUTS
UserPostedImage
Offline Bigdaddynz  
#3 Posted : 04 September 2011 00:25:47(UTC)
Bigdaddynz

New Zealand   
Joined: 17/09/2006(UTC)
Posts: 18,665
Location: New Zealand
Thanks for sharing Tom. I may well have the same letter, better check my email.
Offline kbvrod  
#4 Posted : 04 September 2011 00:42:05(UTC)
kbvrod

United States   
Joined: 23/08/2006(UTC)
Posts: 2,597
Location: Beverly, MA
Hi all,
Thank you Tom,.....eBay here I come!Cursing

Dr D
Offline Bigdaddynz  
#5 Posted : 04 September 2011 00:55:59(UTC)
Bigdaddynz

New Zealand   
Joined: 17/09/2006(UTC)
Posts: 18,665
Location: New Zealand
Yep, got the same newsletter.
Offline ozzman  
#6 Posted : 04 September 2011 04:54:35(UTC)
ozzman

Australia   
Joined: 23/11/2007(UTC)
Posts: 1,828
Location: Sydney, Australia
Thanks very much Tom, and that is good news. I must say that in the last 12 months I've bought a few near-new locos and didn't think much of them.
Gary
Z Scale
"Never let the prototype get in the way of a good layout"
Offline steventrain  
#7 Posted : 04 September 2011 09:50:37(UTC)
steventrain

United Kingdom   
Joined: 21/10/2004(UTC)
Posts: 31,606
Location: United Kingdom
Thanks for the info, Tom.
Large Marklinist 3- Rails Layout with CS2/MS2/Boosters/C-track/favorites Electric class E03/BR103, E18/E118, E94, Crocodiles/Steam BR01, BR03, BR05, BR23, BR44, BR50, Big Boy.
Offline ztrack  
#8 Posted : 04 September 2011 16:20:38(UTC)
ztrack


Joined: 25/11/2005(UTC)
Posts: 124
Location: Dublin, OH
This letter is good to see. I have heard for some time about Märklin's continued commitment to Z, but recent releases have not been what we would have hoped for.

I have the BR 232 Ludmilla set. It is one I have been anxiously awaiting for. From reading online posts, I knew what to expect. The shell is very well done. But the car weathering is not so good compared to previously released weathered stock. Plus the black load is just wrong. My runs a bit rough. I need to tear it down to see if the drive train is assembled wrong. If it is, I am hoping I can resolve it without sending it back.

Regardless, I am anxious to see Marklin take back production of all Z items. Z scale is growing and all of us are looking forward to seeing more exciting and new release from Marklin. I know it will take time, but us Z scalers are very patient people.

Rob
Ztrack Magazine Ltd.
The Magazine For Z Scale Model Railroading.
www.ztrack.com
www.ztrackcenter.com
www.ztrackresale.com
Offline Goofy  
#9 Posted : 05 September 2011 17:43:08(UTC)
Goofy


Joined: 12/08/2006(UTC)
Posts: 9,019
It´s very seldom to see Z gauge here in Sweden.
So i suppose swedish railer doesn´t take care of it.
H0
DCC = Digital Command Control
Offline H0  
#10 Posted : 21 September 2011 17:20:59(UTC)
H0


Joined: 16/02/2004(UTC)
Posts: 15,267
Location: DE-NW
The letter (PDF, German only) can be found on the Internet:
http://www.mhi-portal.eu...lle%20mini-club-Freunde/
Regards
Tom
---
"In all of the gauges, we particularly emphasize a high level of quality, the best possible fidelity to the prototype, and absolute precision. You will see that in all of our products." (from Märklin New Items Brochure 2015, page 1) ROFLBTCUTS
UserPostedImage
Offline Nielsenr  
#11 Posted : 21 September 2011 18:18:56(UTC)
Nielsenr

United States   
Joined: 06/10/2010(UTC)
Posts: 883
Location: Fort Lauderdale, FL
Marklin USA sent out a pdf of an English translation of the letter. I have tried to attach it here. Let's see if it works ...

Robert
File Attachment(s):
Letter to mini-club enthusiasts.pdf (104kb) downloaded 67 time(s).
thanks 1 user liked this useful post by Nielsenr
H0
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

| Powered by YAF.NET | YAF.NET © 2003-2024, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0.719 seconds.